libvirt virsh net-define error...

Jacek Tomczak jaqjacek w gmail.com
Wto, 20 Gru 2011, 11:05:41 CET

Zacząłem testować różne wersje virtualizacji i obecnie jestem na
etapie kvm z qemu.
Z wcześniejszych maili polecono mnie spróbować  dostępne w PLD
libvirt, libvirt-utils , virt-manager
i obecnie stanąłem na tym iż maszyna nie chce wystartować ze
zdefiniowaną siecią
pwd
/etc/libvirt/qemu/networks

cat default.xml
<network>
  <name>default</name>
  <uuid>3eed7f8f-a1a2-4cb2-8e69-2d5055e3c425</uuid>
  <bridge name="virbr0" />
  <forward/>
  <ip address="192.168.122.1" netmask="255.255.255.0">
    <dhcp>
      <range start="192.168.122.2" end="192.168.122.254" />
    </dhcp>
  </ip>
</network>

virsh net-list
Nazwa                Stan       Automatyczne uruchamianie

virsh net-define default.xml

błąd: Określenie sieci z default.xml nie powiodło się
błąd: Wystąpił błąd, ale przyczyna jest nieznana

Drugi dzień grzebie i nie mam pomysłu
potrzebne paczki :

kernel-3.0.13-1.x86_64
libvirt-0.9.7-1.x86_64
libvirt-utils-0.9.7-1.x86_64
qemu-kvm-0.15.1-1.x86_64
netcf-0.1.9-1.x86_64
nsmasq-2.59-1.x86_64
bridge-utils-1.5-1.x86_64
virt-manager-0.9.0-2.x86_64

i wszystkie paczki, które poldek pociągnął podczas instalacji

Paczkę dnsmasq trzeba  było zbudować z nowszych źródeł gdyż 2.58 miało
problemy z nieustawionym ipv6 adresem karty.
Gdzieś tam google też powiedział iż jak podczas budowania paczki nie
ma radvd to są jakieś tam problemy z siecią i obecnie mam

libvirt-0.9.8-1.x86_64
libvirt-utils-0.9.8-1.x86_64

aby działał virt-manager i można się było wpiąć do libvirtd potrzebne
też było avahi ( paczka nie ciągnie go ze sobą )

avahi-0.6.30-2.x86_64
avahi-devel-0.6.30-2.x86_64
avahi-discover-0.6.30-2.x86_64
avahi-glib-0.6.30-2.x86_64
avahi-libs-0.6.30-2.x86_64
avahi-upstart-0.6.30-2.x86_64
avahi-utils-0.6.30-2.x86_64

Niestety dalej nie mogę zdefiniować sieci. Dodam tylko iż maszyna
zdefiniowana przy pomocy  virt-install z --nonetworks uruchamia obraz
i wszystko chodzi cacy.
Może nie mam jakiejś paczki ale jakoś nie mogę jej namierzyć. Pomysły ?

Jacek Tomczak