Jak sprawdzić , jakie urządzenia wskazujące raportuje udev do X-ów ( tudzież gdzie się podziały moja klawiatura i mysz)

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 20 Gru 2011, 18:33:40 CET

Dzisiaj po restarcie systemu X-y nie wykryły mojej myszy i klawiatury.
System działał poprawnie przez wiele dni, dzisiaj zachciało mi się zmienić
kernel (na 3.0.13) i zrobiłem update. Komputer wstał, ale w X-ach niczego
nie mogę zrobić. Sama mysz i klawiatura działają (w konsoli jak już zdalnie
wyłączę kdm, moge spokojnie działać). W logach X-ów nie ma żadnych błędów,
ale też żadnej informacji o wykrytych urządzeniach wskazujących. Jest za to
ostrzeżenie, że X-y polegają na udev-ie w sprawie wykrywania urządzeń i
jakby co to tam trzeba sprawdzać. Moduł evdev, na którym wcześniej wszystko
to działo, teraz ładuje się jedynie na żądanie (jak wymuszę w xorg.conf).

Klawiatura i mysz są na USB. Jak pisałem, pod konsolą działają bez problemu.

No więc jak mogę sprawdzić, jakie urządzenia raportuje udev do X-ów?
Tudzież może ktoś ma pomysł, gdzie mogły się podziać moje urządzenia?

Na laptopie na którym wszystko działa, mam zainstalowane właściwie te same
pakiety, ale w nim jest inna karta graficzna (Intel), co raczej nie powinno
mieć wpływu na urządzenia wskazujące. W laptopie klawiatura i touchpad są na
PS2 (wewnętrznie). Ale mysz podłączona przez USB jest wykrywana i działa.