[OT] Jaka jest logika w traktowaniu utworów przez amarok?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 19 Sty 2011, 17:31:49 CET

Mam takie trochę off-topiczne pytanie, ale może ktoś się orientuje. Chodzi o
Amaroka (zasadniczo 2.x, na 2.4 też obowiązuje).

Mam katalog z utworami z jednej płyty. Mają ustawione takie same taki ID3
jeśli chodzi o wykonawcę i album (oczywiście tytuły utworów różne). Wrzucam
je na listę odtwarzania Amaroka. I teraz następuje coś, czego nie rozumiem -
czasami traktuje ten zbiór utworów poprawnie, jako album, pozwala im
przypisać okładkę itp. Gdy kliknę na takim kawałku prawym klawiszem, w menu
kontekstowym pojawia się również podmenu "Album" pozwalająca tym zawiadywać.
A innym razem upiera się, że utwory są ze sobą niezwiązane i żebym spadał na
bambus - ani podmenu Album, ani opcji przypisania okładki, itp. Tagi ID3 są
na pewno poprawne, potwierdza to zarówno id3v2, eye3D jak i sam Amarok.

Czy ktoś ma pojęcie, dlaczego tak się dzieje? Pozdrawiam.