ssd na desktopa - warto?

Arkadiusz Miskiewicz arekm w maven.pl
Pią, 8 Lip 2011, 18:40:20 CEST

On Friday 08 of July 2011, Krzysztof Goliński wrote:

> A jakie są Wasze doświadczenia z żywotnością dysków SSD? Nie tak dawno
> czytałem, że dość szybko padają. Facet testował kilka dysków - cytat z
> http://www.codinghorror.com/blog/2011/05/the-hot-crazy-solid-state-drive-sc
> ale.html:

Najlepsze chyba nadal są Intele (właśnie jeśli chodzi o żywotność).

Moja przygoda z pierwszym egzemplarzem ocz vertex 2 zakończyła
się po 14 dniach - padł całkiem, nawet bios go nie wykrywał. Drugi
egzemplarz przeżył już pół roku. Oby dożył mojej chęci wymiany
na następny. Bez backupu nie podchodź.

Gdybym kupował ponownie to już tylko Intel (droższy ale i opinie
ma dużo lepsze)... choć i tak bywają wadliwe sztuki.

Forum ocz nie polecam czytać (chyba, że che się zniechęcić
do ich dysków ssd).

Przyspieszenie jest mocno zauważalne przy niektórych operacjach
np. grep po wielu plikach czy np. wczytywanie przez kmaila 100k
maili z folderu. Niestety człowiek się szybko przyzwyczaja do dobrego.

[root w t400 ~]# hdparm -tT /dev/sda

/dev/sda:
 Timing cached reads:   10532 MB in  1.99 seconds = 5285.75 MB/sec
 Timing buffered disk reads: 414 MB in  3.01 seconds = 137.57 MB/sec
[root w t400 ~]# lshw -class disk -short
H/W path           Device      Class          Description
/0/100/1f.2/0      /dev/sda    disk           240GB OCZ-VERTEX2
/0/100/1f.2/1      /dev/cdrom  disk           DVD RW AD-7910S