Re: łapacz trapów

Dariusz Parciak sneer.listy w olnet.pl
Śro, 25 Maj 2011, 11:23:24 CEST

Witam!

W liście datowanym 25 maja 2011 (10:14:45) napisano:

> Witam

> Szukam programu ktory pozwalaby mi lapac wszystkie trapy jakie sa
> kierowane z urzadzen do tego IP na ktorym zainstalwoany bylby ten
> program. Potrzebuje po odebraniu trapa wyslac SMS za pomoca komorki
> podlaczonej do portu COM - uzywam Nokii 6310 - i chcialbym wysylac SMS
> komendami AT a nie za pomoca Gnokii (wg roznych forow gnokii potrafi
> sie czasem przywiescic).

> Uzywam obecnie Trap Recievera ale mam problem z kolejkowaniem sms (a
> dokaldnie brakiem kolejkownaia), bardzo ograniczone mozliwosci
> konfigurowania na zdazenia itd itp.

> [...]

Zapewne nie będzie to pełną odpowiedzią na Twoje pytanie, ale
spróbuję.

Możesz popatrzeć za taką kombinacją:
- net-snmp a w nim bodaj snmptrapd - czyli łapacz trapów
- snmptt - SNMP Trap Translator - przetłumaczy Ci trapy na bardziej
zrozumiałe komunikaty, między innymi na podstawie zaimportowanych
mibów. Ale tu masz dowolność.
Możesz mu także zdefiniować akcje, które ma wykonać po otrzymaniu
trapu (np. wyślij maila, przekaż do zewnętrznego polecenia).
- o wysyłaniu smsów musisz pomyśleć samodzielnie, jeśli chcesz to
zrobić w miarę niskopoziomowo (komendy AT + obsługa portu szeregowego)
możesz spróbować expecta.

Jeśli wymyślisz coś sensowniejszego - daj znać. Zawsze to się może
przydać w przyszłości.

--
Dariusz Parciak, sneer.listy(at)olnet.pl