Dziwny wygląd okienek Iceweasela

Roman Kolasiewicz Roman.Kolasiewicz w excellent.com.pl
Śro, 1 Lut 2012, 17:21:53 CET

Witam,

Mam już od jakiegoś czasu dziwny problem z wyglądem okienek opcji Iceweasela:
http://imageshack.us/photo/my-images/84/iceweasel.png/

Podobne efekty mam w Chromium:
http://imageshack.us/photo/my-images/818/chromium.png/

Po dzisiejszym upgrade systemu przez kilka minut Iceweasel cały był czarny -
widziałem tylko zarysy okna i menu (jak "na oko" w nie kliknąłem) ale problem
zniknął po kilku minutach i nie zdążyłem zrobić screenshota.

Identyczny problem z "czarnym" ekranem miałem w Libreoffice - ale tutaj
fragmenty pasków narzędzi były widoczne (ikonki na pasku i listy wyboru -
czcionki, rozmiar itp.). Problem zniknął po kilkukrotnym naciśnięciu
PageUP/PageDOWN.

Sprzęt to:
00:10.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation C73 [GeForce 7100 /
nForce 630i] (rev a2)

Zainstalowane mam:
xorg-driver-input-mouse-1.7.1-2.i686
xorg-driver-input-evdev-2.6.0-3.i686
xorg-driver-input-keyboard-1.6.1-1.i686
xorg-driver-video-nvidia-libs-290.10-4.i686
xorg-driver-video-nvidia-progs-290.10-4.i686
xorg-driver-video-nvidia-290.10-4.i686
cairo-gobject-1.10.2-10.i686
python-pycairo-1.10.0-1.i686
cairo-1.10.2-10.i686
xulrunner-9.0.1-1.i686
xulrunner-libs-9.0.1-1.i686
iceweasel-9.0.1-1.i686
chromium-browser-16.0.912.75-2.i686
chromium-browser-l10n-16.0.912.75-2.i686
libreoffice-core-3.4.5.2-1.i686

Jak na drugim zrzucie widać używam kde4 w najnowszej dostępnej w repo wersji.

Wie ktoś jak poprawić wygląd tych okienek?