Dziwny wygląd okienek Iceweasela

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 1 Lut 2012, 17:32:32 CET

Dnia środa, 1 lutego 2012, Roman Kolasiewicz napisał:
> Witam,
>
> Mam już od jakiegoś czasu dziwny problem z wyglądem okienek opcji
> Iceweasela: http://imageshack.us/photo/my-images/84/iceweasel.png/
>
> Podobne efekty mam w Chromium:
> http://imageshack.us/photo/my-images/818/chromium.png/

Tego nie doświadczyłem.

> Po dzisiejszym upgrade systemu przez kilka minut Iceweasel cały był
> czarny - widziałem tylko zarysy okna i menu (jak "na oko" w nie
> kliknąłem) ale problem zniknął po kilku minutach i nie zdążyłem zrobić
> screenshota.
>
> Identyczny problem z "czarnym" ekranem miałem w Libreoffice - ale tutaj
> fragmenty pasków narzędzi były widoczne (ikonki na pasku i listy wyboru -
> czcionki, rozmiar itp.). Problem zniknął po kilkukrotnym naciśnięciu
> PageUP/PageDOWN.

Miałem podobne objawy, u mnie z dowolną aplikacją w GTK (sylpheed, gtk-
chtheme) ale nie bawiłem się w klikanie i czekanie, bo pomagało wylogowanie
się, restart KDM i ponowne zalogowanie. Mam wrażenie, że problem generowało
przełączenie się do konsoli spod X-ów i z powrotem. Z czcionkami problemu
nie zaobserwowałem, więc jak kolory wróciły do "normy" to się przestałem tym
przejmować.

> [...]
>
> Zainstalowane mam:
> xorg-driver-input-mouse-1.7.1-2.i686
> xorg-driver-input-evdev-2.6.0-3.i686
> xorg-driver-input-keyboard-1.6.1-1.i686
> xorg-driver-video-nvidia-libs-290.10-4.i686
> xorg-driver-video-nvidia-progs-290.10-4.i686
> xorg-driver-video-nvidia-290.10-4.i686
> cairo-gobject-1.10.2-10.i686
> python-pycairo-1.10.0-1.i686
> cairo-1.10.2-10.i686
> xulrunner-9.0.1-1.i686
> xulrunner-libs-9.0.1-1.i686
> iceweasel-9.0.1-1.i686
> chromium-browser-16.0.912.75-2.i686
> chromium-browser-l10n-16.0.912.75-2.i686

U mnie analogiczne pakiety, grafika nVidia Corporation G86 [Quadro NVS 290]
(rev a1). Ale to najwyraniej jest ściśle związane ze sterownikiem 290.10
NVidii, bo na 285 tego nie było, a na laptopie z Intelem też nie występuje.