Jak to jest z tym systemd w PLD (i ogólnie o systemd)?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 11 Lut 2012, 17:42:34 CET

Poczytawszy (trochę wyrywkowo z racji dużej liczby postów) wątek o
wprowadzaniu systemd z pld-devel-pl postanowiłem spróbować i dać mu szansę.
Zainstalowałem systemd i systemd-init (do systemd-units i systemd-libs
zainstalowanych z zależności po ostatnich update'ach) i restart. Wynik -
laptop wstał, ale nie wstały wszystkie usługi. Na przykład nie została
skonfigurowana konsola (service console), nie wstał syslog-ng (odpalony z
palca po zalogowaniu się działał bez problemu). No i nie do końca wiem, co
innego nie wstało, bo "śmietnik" na ekranie był duży, ale to szczegół i,
zdaje się, taki ficzer ;-)

Pytanie - czy trzeba coś specjalnego zrobić, żeby wszystkie usługi wstały
jak poprzednio? Czy można jakoś automatycznie uzyskać taki efekt, że to co
nie wystartowało automatycznie z systemd (brak unita) startuje ze skryptu
a'la SysVinit? Jeśli taka funkcjonalność jest dostępna, to fajnie by było,
gdyby usługi się startowały, a przy okazji wyświetlany był jakiś niezbyt
nachalny monit :-) Bo przykładowo do console to unita nie ma, przynajmniej
chwilowo (chyba, ze teraz należy używać czegoś innego w miejsce kbd?).

No i czy jest coś analogicznego do chkconfig do włączania/wyłączania usług?
Bo jak tak sobie czytam FAQ systemd to mi włosy na głowie wstają, jakie to
pokręcone robić to z palca :-/

Przy okazji - jak się zainstalowałem tylko systemd, ale nie systemd-init i
system próbował wstać na SysVinit, to rozruch zatrzymał się na acpid, a poza
tym nie wstało poprawnie avahi. Wywalenie systemd, restart - i poszło OK.