[OT] Jak dogłębnie sprawdzić dysk twardy?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 17 Lut 2012, 09:58:34 CET

Dnia piątek, 17 lutego 2012, Łukasz Maśko napisał:

> Zapuszczone. Potrwa 4 godziny (255 minut według tego co smartctl
> wyświetlił). Ale to i tak szybciej niż badblocks, któremu przejechanie 3%
> z parametrem -c 128 zajęło prawie 40 minut ;-) Samo badblocks zapuszczę
> na noc.

Coś nie tak z tym smartem na dysku - zaraz po odpaleniu powyższego jak
zrobię smartctl -a to w logu dostaję:
[...]
SMART Self-test log structure revision number 1
Num  Test_Description    Status                  Remaining  LifeTime(hours)
LBA_of_first_error
# 1  Extended offline    Completed: unknown failure    90%      1179
-

Tak jakby nie mógł z testem wystartować. Czy ktoś ma pojęcie, co to znaczy?
Znów jakiś problem na linii smartctl-dysk? Bo już takie przypadki spotkałem.
Może problemem jest to, że dysk jest podłączony przez mostek SATA-USB?

BTW - dysk to Caviar WDC WD15EADS-00P8B0.