[OT] Jak dogłębnie sprawdzić dysk twardy?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 19 Lut 2012, 23:02:34 CET

Dnia niedziela, 19 lutego 2012, Grzegorz napisał:
[...]
> Zatem wychodzi na to, że to "FAILING_NOW" jest dość zasadną uwagą...
>
> za man smartctl:
> "...
> If  the  Attribute´s  current  Normalized  value is less than or
> equal to the threshold value, then the "WHEN_FAILED" column will
> display  "FAILING_NOW".  If not, but the worst recorded value is
> less than or equal to the threshold value, then this column will
> display "In_the_past".  If the "WHEN_FAILED" column has no entry
> (indicated by a dash: ´-´) then this Attribute is  OK  now  (not
> failing) and has also never failed in the past.
> [...]

Niby tak. Ale, z drugiej strony, jak popatrzysz w Wikipedię, to na stronie
po angielsku jest napisane (cytat): "The raw value has different structure
for different vendors and is often not meaningful as a decimal number". I
bądź tu mądry i pisz wiersze... Badbocks w trybie niszczącym nie wykazał
błędów, chociaż puściłem go tylko raz, bo przebieg trwał i tak 19 godzin.

Póki co dysk siedzi w NAS-ie, nagrałem na niego te moje 600GB danych i się
mieli (zdjęcia i muzyka się indeksują). Nie kasuję danych ze źródłowego
dysku, więc jak się wywróci coś w krótkim czasie to odtworzę. Może jeszcze
napiszę do supportu Western Digital i się spytam, co to znaczy w przypadku
ich dysków. Zauważcie, że nie ma realokowanych sektorów (0) ani innych
"niepokojących" błędów.