Flash znów wywraca konquerora - chyba wiem co jest.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 22 Lut 2012, 21:38:19 CET

Dnia środa, 22 lutego 2012, Łukasz Maśko napisał:
> Już nie wiem, gdzie szukać. Adobe-flash znów wywraca mi konquerora. Po
> prostu wylatuje w kosmos. Objawia się to oczywiście tylko na stronach,
> gdzie flash jest. Wyinstalowanie flasha również zażegnuje problem, ale
> to oczywiście nie jest rozwiązanie. Pod chromium wszystko działa jak
> powinno. Niestety, pod konquerorem nie można "wyłączyć" jednej wtyczki.

Dodam jeszcze kilka "ciekawostek". Otóż:

1. Nawet jak przestawię konquerora, żeby wtyczek szukał w
/usr/lib/kde4/plugins/konqueror/ a nie w /usr/lib/browser-plugins i w tym
pierwszym katalogu wywalę dowiązanie do wtyczki flasha, to konqueror w
about:plugins co prawda nie raportuje obecności wtyczki, ale i tak ją
wczytuje: ładuje go mianowicie libQtCore.so.4 i nie ma jak tego wyłączyć.

2. Po drugie, jak odpalę konquerora przez strace, to... *działa* i się nie
wykrzacza. Tak samo jak odpalam z LD_DEBUG=all (jak ktoś chce zobaczyć log z
takiego uruchomienia to jest pod ponizszym adresem tylko .gz ma 8MB):
http://yen.ipipan.waw.pl/~ed/k.log.gz)

3. Po trzecie, jest jeszcze "gorzej", albowiem jak mi się ten flash w
konquerorze wykłada, to po jednym odpaleniu z LD_DEBUG=all i zamknięciu
aplikacji, sprawdzeniu czy nie został jakiś proces konquerora czy kio_http,
drugie uruchomienie *jest* *OK*. Ale po chwili znów wracamy do normy, czyli
flash wysadza konquerora w kosmos.

Jak dla mnie to jakaś czarna magia. Nie umiem tego wytłumaczyć. Może ktoś
mądrzejszy pomoże?