[kde4] suspend-to-ram nie bangla.

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Śro, 4 Sty 2012, 18:22:43 CET

On Wednesday 04 of January 2012 15:41:02 Andrzej Augustyński wrote:

> To może być sprawa kernela,

w obu przypadkach mam do czynienia z czystym kernelem 3.1.6 z gita
(bo 3.0.x nie radzi sobie z nvidia-optimus), wiec to nie ten problem.

> wciskając 'Sleep' na klawiaturze,

nie wciskam, zadnego klawisza sleep, tylko wybieram z menu kde akcje
sleep, albo inaczej z konsoli:

$ dbus-send --print-reply --dest='org.freedesktop.PowerManagement' /org/freedesktop/PowerManagement org.freedesktop.PowerManagement.Suspend

ktore obecnie wygasza tylko ekran (badz wlacza wygaszacz jesli ustawiono),
a po kliknieciu dowolnego klawisza pojawia sie screen unlock zgonie z ustawieniami
kde->system-settings->global->lock screen on resume). po odblokowaniu ekranu
na konsli widze wynik z dbusa ktory mi nic nie mowi:

method return sender=:1.2 -> dest=:1.81 reply_serial=2

pamietam, ze na poprzedniej instalacji mialem w /var/log jakies pliki pm-*.log,
w ktorych byly rozne informacje, a teraz tych plikow nie mam (mimo iz zainstalowalem
pakiety pm-utils, suspend-utils, acpid). podejzewam, ze problem tkwi juz w tym,
ze pm-suspend odpalone z konta roota zwraca:

# pm-suspend
flock: 3: Błędny deskryptor pliku

poniewaz metoda "mem" dziala, to uznaje kernel za niewinny, ale czy u ciebie
pm-suspend badz dbus dziala i masz jakies pm-logs w /var/log?