[kde4] suspend-to-ram nie bangla.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 4 Sty 2012, 19:03:13 CET

Dnia środa, 4 stycznia 2012, Paweł Sikora napisał:
[...]
> [...]
> sleep, albo inaczej z konsoli:
>
> $ dbus-send --print-reply --dest='org.freedesktop.PowerManagement'
> /org/freedesktop/PowerManagement org.freedesktop.PowerManagement.Suspend
>
> ktore obecnie wygasza tylko ekran (badz wlacza wygaszacz jesli
> ustawiono), a po kliknieciu dowolnego klawisza pojawia sie screen unlock
> zgonie z ustawieniami kde->system-settings->global->lock screen on
> resume). po odblokowaniu ekranu na konsli widze wynik z dbusa ktory mi
> nic nie mowi:
>
> method return sender=:1.2 -> dest=:1.81 reply_serial=2

U mnie powyższe zwróciło:
method return sender=:1.2 -> dest=:1.2417 reply_serial=2
przy czym komputer ładnie przeszedł do suspendu. Może masz coś pokopane w
konfiguracji KDE? A przede wszystkim - odpalasz KDE z *dm (kdm?) czy ręcznie
z konsoli przez startx?

> pamietam, ze na poprzedniej instalacji mialem w /var/log jakies pliki
> pm-*.log, w ktorych byly rozne informacje, a teraz tych plikow nie mam
> (mimo iz zainstalowalem pakiety pm-utils, suspend-utils, acpid).
> podejzewam, ze problem tkwi juz w tym, ze pm-suspend odpalone z konta
> roota zwraca:
>
> # pm-suspend
> flock: 3: Błędny deskryptor pliku
>
> poniewaz metoda "mem" dziala, to uznaje kernel za niewinny, ale czy u
> ciebie pm-suspend badz dbus dziala i masz jakies pm-logs w /var/log?

U mnie pm-suspend odpalony z usera nie działa (This utility may only be run
by the root user), ale przez sudo usypia komputer. Przez dbus po wysłaniu
komendy tak jak opisałeś powyżej też działa jak należy. W /var/log pojawiają
się pliki pm-{powersave,suspend}.log. Wszystko na kernelu 3.0.14, ale nie
zanotowałem z tym żadnych problemów od bardzo dawna. Zainstalowane pm-utils,
ale niczego w tym pakiecie nie konfigurowałem. Dodatkowo mam zainstalowane
suspend-utils i hibernate, jeśli chodzi o pakiety mające związek z
usypianiem, ale to chyba nie ma znaczenia.