migracja starego linuksa do vserver/qemu?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pon, 9 Lip 2012, 09:38:08 CEST

On Sun, 8 Jul 2012, Paweł Sikora wrote:

> mam w firmie, gleboko w serwerowni taki antyk podlaczony tylko do lokalnej sieci,
> ktory udostpenia pewne uslugi, ale z racji swego wieku narzady mu juz szwankuja.
> chcialbym to jak *najmniejszym* kosztem przeniesc na zdrowy hardware (xeon ze sprzetowa
> wirtualizacja) i mam pytanie: czy da sie do vservera wrzucic cala antyczna instalacje
> pt. Red Hat Linux release 6.2 (Zoot) bez zadnego cudowania z problematycznymi programami?
> czy moze nie ma sensu z tym walczyc i lepiej zapakowac obraz dysku do qemu?

Bez problemu.
Ja w kilku miejscach powrzucałem stare debiany do vserverów i mają się
doskonale. Wszystko według: http://www.pld-linux.org/Docs/Vserver

To build vserver from template (archive containing whole filesystem):
# vserver test build --context <num> -m template -n test -- -t image.tar.bz2

przy czym image.tar.bz2 to po prostu normalny tarball całego vservera.
Oczywiście koniecznie z --numeric-owner, żeby mieć pewność że się
nie pospawają uprawnienia. Rzecz jasna w takim uwięzionym dżinie trzeba
potem lekko dopracować skrypty startowe, ip ustawić za pomocą mechanizmów
vserverowych itd. - ale wszystko działa bez zarzutu.
Podejrzewam, że przy QEmu będzie więcej problemów - konieczność
dostosowania kernela, walka ze sprzętem itd., podczas gdy tutaj wszystkim
zajmie się system-host.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944