TH udev i zamiana interface eth0 z eth1

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Śro, 16 Maj 2012, 13:15:10 CEST

On Wed, 16 May 2012, Bartosz Lis wrote:

> Opisany problem pojawiaja się na 100%, gdy ma się więcej niż jedną sieciówkę
> kontrolowaną przez ten sam moduł jądra lub sieciówkę wieloportową. Wtedy przy
> ładowaniu modułu na raz pojawia się więcej niż jeden interfejs. Np. na raz
> pojawiają się eth0 i eth1.

Hmm, u mnie przy wieloportówkach jednak takie problemy nie występowały.
Tj. dowolne ustawienie w /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules
skutkuje prawidłowym układem. Nie robiłem jakichś specjalnych złośliwych
testów, ale już kilka razy miałem tak że łatwiej było pozmieniać nazwy
interfejsów (żeby było tak samo wszędzie, czyli eth0-internet, eth1-lan,
eth2-intranet, eth3-wifi itp.) niż grzebać przy serwerze i ani raz przy
kilkunastu przypadkach nie było problemu.

Miałem też przypadki z identycznymi kartami obsługiwanymi przez jeden
moduł - i tam przestawienie nazw eth1/eth2 też działało bez zarzutu,
wystarczył reboot.

> Moje wyjście z tego impasu jest takie, że poprzez UDEV zmieniam nazwy kart
> sieciowych na n0, n1, n2, n3 itd. Tak naprawdę może być cokolwiek innego niż
> eth[0-9]+ . W zasadzie można by pójść krok dalej i nazywać interfejsy bardziej
> opisowo: n_lan, n_dmz, n_isp, itp.

Niby ok, tylko boję się o kompatybilność z różnymi programikami które mogą
się jednak opierać o sztywne nazwenictwo eth* - choć to tylko gdybanie,
nie sprawdzałem. Przyznam jednak że pomysł fajny.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944