TH udev i zamiana interface eth0 z eth1

Bartosz Lis bartoszl w ics.p.lodz.pl
Pią, 18 Maj 2012, 13:48:52 CEST

On Wednesday 16 of May 2012 13:15:10 Jacek Osiecki wrote:

> Hmm, u mnie przy wieloportówkach jednak takie problemy nie występowały.
> Tj. dowolne ustawienie w /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules
> skutkuje prawidłowym układem. Nie robiłem jakichś specjalnych złośliwych
> testów, ale już kilka razy miałem tak że łatwiej było pozmieniać nazwy
> interfejsów (żeby było tak samo wszędzie, czyli eth0-internet, eth1-lan,
> eth2-intranet, eth3-wifi itp.) niż grzebać przy serwerze i ani raz przy
> kilkunastu przypadkach nie było problemu.

Z całą pewnością miałem ten problem rok-dwa lata temu. Być może od tego czasu
zmieniło się coś na linii kernel-UDEV i problem już nie wystepuje. W każdym
razie przejście na nazewnictwo n[0-9]+ pomogło wtedy, i do teraz trwa u mnie
siłą rozpędu. Przy okazji n0.100 wpalcowuje się krócej niż eth0.100 i co też
ważne wydruk z route -n mieści się w 80 kolumnach znakowych.

Pozdrawiam,

--
Bartosz Lis