vserver i bridge/tun/tap

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.pl
Pią, 16 Lis 2012, 16:21:20 CET

>          No przecież masz napisane "tap".
> Tworzysz interfejs tak samo jak eth0, eth1, itd.
> Fizycznie Tworzysz TAP'a, a potem dodajesz w
> etc/vservers/ala_ma_kota/interface/tap/dev
> Tu wpisujesz:
> tap0
> lub
> tap1
> itd. ....
>
> Nie rozumiem filozofii i w czym jest problem ;-)
>
> Przy starcie i stopowaniu maszyny jest on tworzony i destruowany ;-)

No szczególnie, jak sam muszę go kopnąć i zrobić tap0 i dodać do br0 i
pamiętać żeby wpisać to do <iface>/dev itd.
Narazie zrobiłem sobie tak:
W ifcfg-br0 dodałem:
BRIDGE_DEVS="eth0 `tunctl -b -t tap0`"
Narazie się robi "tap0" i tymże sposobem dodawany jest odrazu do bridga,
plus ręczny wpis w <iface>/dev maszyny.
Ale chcę sobie ułatwić i jakoś(tm) zautomatyzować tworzenie interfejsów
sieciowych.
I w związku z tym moje poszukiwania i pytanie tu na listę.
Czy to jest już jasno napisane?

Pozdrawiam
Grzegorz Pietrzak