tunel za nat

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Wto, 25 Wrz 2012, 15:18:08 CEST

On Mon, 24 Sep 2012, Pawel Muszynski wrote:

> Znaczy masz jakiś forward portów?

Tak i np. przez pptp.

> Openvpn w PLD odpalasz najprościej przez dopisanie nazwy tunelu do
> /etc/sysconfig/openvpn
>
> A potem
>
> /sbin/service openvpn start :-)
>
> Ja mam serwer Openvpn na publicznym IP i wszystkim klientom konfiguruję
> klienta OpenVPN do niego.

Też tak bym chciał mieć, tunel się zestawia, ale poległem na routingu.
Chciałbym mieć LAN-to-LAN, a jedyne co mi się udało to LAN-to-HOST.
Przy czym HOST to ten serwer PLD za natem, LAN to zaś sieć w firmie.
Jak tunel zestawię za pomocą ppp over ssh i ustawię ten sam routing
to wszystko chula tak jak ksążkach napisali, przy openvpn niestety nie. :(
--
pzdr
Stacho Pal