tunel za nat

Pawel Muszynski pmuch w zamek.szczecin.pl
Wto, 25 Wrz 2012, 20:39:29 CEST

W dniu 2012-09-25 15:18, Stacho Pal pisze:

> Tak i np. przez pptp.

> Też tak bym chciał mieć, tunel się zestawia, ale poległem na routingu.
> Chciałbym mieć LAN-to-LAN, a jedyne co mi się udało to LAN-to-HOST.
> Przy czym HOST to ten serwer PLD za natem, LAN to zaś sieć w firmie.
> Jak tunel zestawię za pomocą ppp over ssh i ustawię ten sam routing
> to wszystko chula tak jak ksążkach napisali, przy openvpn niestety nie. :(

Jak chcesz mieć LAN-to-LAN to oba LANy muszą wiedzieć, że pakiety do
tego drugiego LANu muszą iść do komputera z OpenVPN po ich stronie, ten
komputer musi mieć w konfigu:
1. route do drugiego LANu
2. w ccd dla danego klienta iroute (żeby serwer OpenVPN wiedział, który
klient OpenVPN ma jaki LAN).

I tyle.

Obstawiam, że brakuje Ci punktu 2 :-)