Gdzie są/były regułki ustawiające "keycodes"?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 13 Sie 2013, 09:27:27 CEST

Sprawa dla kogoś obeznanego pewnie trywialna, ja nie do końca wiem, gdzie
szukać.

Mam laptop Dell-a. W tym laptopie "od zawsze" kombinacja Fn+F1 oznaczała
uśpienie, co jest zresztą oznaczone niebieskim księżycem na F1. Dodatkowo,
podobnie działało Fn+Esc, ale keycode musiał być inny, bo to było
przechwytywane bezpośrednio przez systemd. W niedzielę wróciłem z urlopu i
zrobiłem update systemu. Zassało mi między innymi nowy systemd (najpierw
206-2, wczoraj 206-3, a miałem 205-1, chociaż to może wcale nie być kwestia
systemd/udevd, ale nie wiem czego). I od tej pory nie działa mi skrót Fn+F1.
Przy wciśnięciu w logach dostaję:

Aug 13 09:08:15 laptok kernel: [ 4954.546301] atkbd serio0: Unknown key
pressed (translated set 2, code 0x8a on isa0060/serio0).
Aug 13 09:08:15 laptok kernel: [ 4954.546318] atkbd serio0: Use 'setkeycodes
e00a <keycode>' to make it known.

No i teraz pytanie - w jakim pliku to było, żebym mógł to "odwrócić"?
Ewentualnie, jeśli to jest celowe, to gdzie należy sobie takie powiązania
dokładać samemu, żeby było "koszernie"?