Optymalizacja spamassassina?

Pawel Muszynski pmuch w zamek.szczecin.pl
Czw, 19 Gru 2013, 18:38:22 CET

W dniu 2013-12-19 17:14, Łukasz Maśko pisze:
> Jako serwer pocztowy mam stareńki komputer z K6-2/500 na pokładzie. Działa
> jeszcze na AC, ale jest bardzo stabilny (obecnie prawie 380 dni uptime'u).
> Obciążenie znikome, dlatego taka moc obliczeniowa wystarcza, ale jest jeden
> wyjątek - mianowicie spamassassin. Obrobienie jednego małego maila zabiera mu
> nawet kilkanaście sekund (bliżej 20). Efekt tego bywa taki, że procmail,
> który wrzuca maile na SA, potrafi odesłać zwrotkę, że nie udało się utworzyć
> pliku /var/mail/ed (a nie korzystam z maiboxa, a maildirów).

> [...]
Jak najwięcej rzeczy odrzucać w sesji SMTP - może lepiej byłoby SA
odpalać przez Amavisa - on powinien bez problemu poczekać (tu do
rozważenia, czy lepiej Amavis w sesji SMTP, czy nie), a poza tym jak
najwięcej sprawdzać przed Amavisem - może rble jakieś, greylisting na pewno.

Paweł