Optymalizacja spamassassina?

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Czw, 19 Gru 2013, 20:55:22 CET

W dniu 2013-12-19 17:14, Łukasz Maśko pisze:

> Wyłączenie Razora i Pyzora niewiele daje. Nieużywanie filtrów Bayesowych
> wydaje mi się bezsensowne, ale pewnie to one powodują największe opóźnienie
> (bayes_tokens ma ponad 5MB).
>
> Podpowiedzcie, jak toto zoptymalizować, oczywiście bez zmian hardware'u.

IMHO wyłacz bayes'a wlasnie. to on pewnie najwiecej mieli prockiem.
ze 3-5 dobrze dobranych RBL'i wyeliminuje ci 90% spamu.
do tego restrykcje na sprawdzanie ustawienia revdns, poprawnosci
helo/ehlo kolejne kilka procent.
kolejne kilka procent wytną statyczne reguly spamassasina.

ja nie uzywam bayesa, a spam praktycznie nie przychodzi. :)

"fake job offers" i tak co kilka tygodni zmieniaja domenę i nie
pozostaje nic innego jak dopisywac na biezaco.