VirtualBox a urządzenia USB

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 27 Lut 2013, 10:25:40 CET

Jak wiadomo, od kiedy kernel nie dostarcza /proc/bus/usb, VirtualBox nie
potrafi podłączyć się do podsystemu USB. Przynajmniej u mnie:

$ VBoxManage list usbhost
Host USB Devices:

<none>

Czy ktoś poradził sobie z tym problemem? Przeglądałem sieć i np. w Ubuntu
jakoś sobie z tym poradzili, jeśli dobrze rozumiem wpisy. A jak jest u nas?
Jest jakiś sensowny sposób na uzyskanie dostępu do urządzeń USB pod VBoxem?

Przy okazji - w informacjach z sieci przewija się coś o /dev/vboxdrv. U nas
takie urządzenie nie jest tworzone. Nie znam się na VBoxie, może ktoś bardziej
zorientowany by się wypowiedział?

Pozdrawiam.