[OT] Odblokowanie BIOS-u w DELL-u

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 7 Wrz 2013, 22:40:36 CEST

Przepraszam z góry za zawracanie głowy totalnym off-topem, dodatkowo nie jest
to w związane z Linuksem, ale są tu mądrzy ludzie i może ktoś będzie w stanie
pomóc.

W starym dobrym Dellu Latitude D400 mojej żony padła płyta główna na skutek
działalności kota. Niestety. Kupiłem na Allegro kadłubek z działającą płytą.
Wczoraj przyszedł, dzisiaj zrobiłem przeszczep. Komputer wstał.

Problem polega na tym, że płyta główna ma założone hasło administratora w
BIOS-ie i włączoną opcję blokady zmian ustawień BIOS-u. W sumie nie byłoby
problemu gdyby nie to, że nie działa USB, a to zapewne z powodu założonej w
BIOS-ie blokady. A to oznacza, że nie mam dostępu do zewnętrznych dysków ani
peryferiów. Nie mogę również zabootować komputera z czegoś innego oprócz
wewnętrznego dysku, na którym jest tylko WinXP. Jedyne co dobre to to, że
działa WiFi. Ale to jakby mało pocieszające.

Znalazłem serwisową płytę CD DELL-a, która pozwala na skasowanie taga w
BIOSie, co skutkuje usunięciem hasła (Internall DELL usage only i inne takie).
Ale nie mogę tej płyty użyć, bo komputer nie wykrywa urządzeń USB (a taki jest
napęd bo wbudowanych nie ma) i nie można z niej wystartować. Próbowałem zgrać
to na twardysk i odpalić z linii poleceń, ale nie działa, również jak odpalę
Windows w trybie awaryjnym. Jednym słowem - kicha na całego.

Czy ma ktoś jakiś pomysł, czy można jakoś - dysponując jedynie instalką WinXP
na twardym dysku - dobrać się do narzędzia DELL-a? Ewentualnie inny sposób?
Zadzwoniłbym nawet do techsupportu, ale obawiam się, że jak powiem, o jak
stary sprzęt chodzi, do tego kupowany na Allegro, to mnie oleją. Poza tym to
dopiero w poniedziałek...