cronie

Grzegorz Sójka pld w sojka.co
Pią, 15 Sie 2014, 20:15:13 CEST

On 08/06/14 09:57, Paweł Gołaszewski wrote:

> chmod 000 /etc/cron.d
> ?
>
> A o co konkretnie chodzi? Bo wymaganie jest absurdalne dosyć... to tak
> jakbyś chciał, żeby serwer www nie wyświetlał stron www...
Na pozór może i tak. Generalnie chodzi o to, że cron niepotrzebnie
grzeje mi dyski. Kiedyś było tak, że pliki do wywoływania logrotate
tmpwatch itp były w /etc/cron.daily/. Dzięki temu odpalało się to
sekwencyjnie zgodnie z odpowiednim wpisem w /etc/cron.d/crontab. Teraz
większość softu umieszcza odpowiednie pliki w /etc/cron.d w związku z
tym jeśli chodzi o to kiedy się odpalą to jesteśmy zadani na inwencję
developerów. W efekcie dodatkowe dyski rozkręcają mi się kilka razy na
dobę (piękie widać na wykresach temperatur) a wystarczyło by raz. Nawet
jeśli coś pozmieniam w /etc/cron.d/* to wszystko fajnie do pierwszego
updatu. Co więcej mam trochę czasochłonnych zadań które nie powinny
chodzić jednocześnie. Nie bardzo więc wiadomo co o jakiej porze powinno
się odpalić. Generalnie to ja bym chciał po  staremu. Niech daemony
wpisują sobie pliki w /etc/cron.d ale niech crond je ignoruje. A ja
ręcznie chciał bym utworzyć odpowiednie pliki w /etc/cron.dayly i już.

Grzesiek

Wysłane z kompa wolnego od wirusów Billa Gatesa.