Jak obecnie skanować dokumenty w przypadku braku /proc/bus/usb?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 14 Sie 2014, 10:36:21 CEST

Jeszcze nie tak dawno mogłem spokojnie używać swojego skanera na USB.
Wymagane do tego było podmontowanie /proc/bus/usb (usbfs). I wszystko
działało.
Obecnie, na kernelu 3.15.8, nie jestem w stanie podmontować tego filesystemu.
W fstab mam:

none            /proc/bus/usb           usbfs
defaults,devmode=0664,busmode=0775,listmode=0664,busgid=78,listgid=78,devgid=78,noauto
0 0

ale mount nie daje rady:
$ sudo mount /proc/bus/usb
mount: punkt montowania /proc/bus/usb nie istnieje

Nie mogę też oczywiście utworzyć punktu montowania:
$ sudo mkdir usb
mkdir: nie można utworzyć katalogu ,,usb": Nie ma takiego pliku ani katalogu

Generalnie - nic z tego. W związku z tym, co prawda sane-find-scaner znajduje
sam skaner:

$ sudo sane-find-scanner

[...]
could not fetch string descriptor: Operation timed out
could not fetch string descriptor: Pipe error
found USB scanner (vendor=0x04b8 [EPSON], product=0x010f [EPSON Scanner
010F]) at libusb:001:014
could not fetch string descriptor: Pipe error
[...]

ale scanimage -L już niczego nie znajduje:
$ scanimage -L

No scanners were identified. If you were expecting something different,
check that the scanner is plugged in, turned on and detected by the
sane-find-scanner tool (if appropriate). Please read the documentation
which came with this software (README, FAQ, manpages).

I nici ze skanowania.

Jak teraz należy używać skanerów? Mam urządzenie, które z dnia na dzień stało
się bezużyteczne. Nie jest mi potrzebne cały czas - ot, okazyjnie zrobić skan
dokumentu czy kolokwium do wysłania studentowi. Ale teraz nie mam na to
szansy, bo w ogóle nie działa :-/

$ rpm -q libusb sane-{back,front}ends
libusb-1.0.18-1.i686
sane-backends-1.0.24-1.i686
sane-frontends-1.0.14-1.i686
$ uname -a
Linux laptok 3.15.8-1 #1 SMP Sat Aug 2 23:04:30 CEST 2014 i686
Intel(R)_Core(TM)2_Duo_CPU_____U7700__ w _1.33GHz PLD Linux