Zabawa z Xorg w ciuciubabkę

Light-I light-i w o2.pl
Śro, 27 Sie 2014, 21:05:04 CEST

W odpowiedzi na wiadomość z dnia 27.08.2014 20:41, od Łukasz Maśko:
> Dnia środa, 27 sierpnia 2014 20:02:36 Light-I pisze:
> [...]
>
> Generalnie coś jest nie tak z prawami dostępu, bo Xorg odpalany z konsoli nie
> może otworzyć praktycznie niczego. Czy możesz napisać, w jakich grupach
> jesteś?

Na pewno w proc, games, audio i video

Ale jak wyjaśnić, to, ze z tego samego użytkownika, tylko po ssh działa ?
Nie jest to kwestia pts/tty, bo ze screen-a też lipa…
Czy z logów nie wynika, że systemd-logind z jakiegoś dziwnego powodu otwiera
pliki urządzeń, tym samym blokując je chwilowo dla Xorg ?
W sytuacji, gdy systemd-logind'owi nie uda się otworzyć tych plików (linie z
(EE) ), Xorg wstaje…
--
Pozdrawiam,
Light-I