Zabawa z Xorg w ciuciubabkę

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 27 Sie 2014, 21:23:21 CEST

Dnia środa, 27 sierpnia 2014 21:05:04 Light-I pisze:
[...]
> Ale jak wyjaśnić, to, ze z tego samego użytkownika, tylko po ssh działa ?
> Nie jest to kwestia pts/tty, bo ze screen-a też lipa…
> Czy z logów nie wynika, że systemd-logind z jakiegoś dziwnego powodu otwiera
> pliki urządzeń, tym samym blokując je chwilowo dla Xorg ?
> W sytuacji, gdy systemd-logind'owi nie uda się otworzyć tych plików (linie z
> (EE) ), Xorg wstaje…

U mnie jedyne, co systemd-login w logach X-ów wypluwa, to:
(EE) systemd-logind: failed to get session: No such file or directory
Zarówno w przypadku odpalania przez startx, jak i jak uruchamiany jest kdm.
Dotyczy to laptopa (grafika intela). Natomiast na stacji roboczej w pracy w
logu nie ma wogóle komunikatu od syslogd-logind (tam Xorg jest odpalany z kdm,
grafika na nvidii).

Sprawdzałeś zawartość /etc/systemd/logind.conf?