OT: SATA<->IDE

Jacek Osiecki josiecki w silvercube.pl
Czw, 6 Mar 2014, 11:33:46 CET

Wiadomość napisana przez Grzegorz Sójka <pld w sojka.co> w dniu 6 mar 2014, o godz. 10:35:

> Witam serdecznie,
>
> Mam pytanko (trochę nie w temacie). Mam kilka dysków IDE w dobrym stanie i kupiłem do nich przejściówkę 2 kierunkową sata<->ide. Niestety, podczas zapisu lawinowo pojawiają się błędy w transmisji. Z DVD nie ma problemu (tylko odczyt). Zastanawiam się czy warto szukać czegoś innego czy sobie odpuścić. Dla tego mam pytanie: widział ktoś taką działającą przejściówkę czy to twór znany jedynie z podań ludowych?

Hej,

Z własnego doświadczenia (akurat ja potrzebowałem w drugą stronę - podpiąć SATA do płyty z IDE - unikaj takich zabawek.
Można tego sobie użyć w desktopie w celu tymczasowego podpięcia jakiegoś dysku, lub podpięcia SSD do starego komputera bez SATA.

Generalnie - działają różnie, często padają bez powodu - choć też bywa że działa bez problemu.
Ładować to do serwera - szkoda nerwów, chyba że masz dużo czasu i nie boisz się że nagle Ci dyski zaczną znikać...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki
josiecki w silvercube.pl