Serwer VPS/Dedykowany z PLD

Jacek Osiecki josiecki w silvercube.pl
Czw, 6 Lis 2014, 10:32:09 CET

Wiadomość napisana przez Marcin Krol <hawk w pld-linux.org> w dniu 6 lis 2014, o godz. 10:09:

> Ale jak sam zauważyłeś domyślnie nie pozwala. Założenie konta i odpowiednie wpisy w sudo są o wiele bezpieczniesze niż ustawienie "PermitRootLogin" na "yes”.

Każdy robi jak uważa ;)
Jak dla mnie zabawa w ssh na inne konto + su na roota nic więcej nie daje - ot security by obscurity.
Jeśli ktoś podsłuchuje klawiaturę to podsłucha oba hasła.
Dużo lepiej po prostu nie używać haseł, tylko klucze z passphrase.
Do tego limity na połączenia na port 22 (typu 4 na minutę) i spokój.

Pozdrawiam,
—
Jacek