Serwer VPS/Dedykowany z PLD

Marcin Krol hawk w pld-linux.org
Czw, 6 Lis 2014, 11:01:11 CET

> Każdy robi jak uważa ;)
> Jak dla mnie zabawa w ssh na inne konto + su na roota nic więcej nie daje - ot security by obscurity.
> Jeśli ktoś podsłuchuje klawiaturę to podsłucha oba hasła.

sudo != su :)

Co nie zmienia faktu, że...

> Dużo lepiej po prostu nie używać haseł, tylko klucze z passphrase.

Tu masz rację, aczkolwiek żeby te klucze wgrać przynajmniej raz się
musisz lognąć z hasłem, chyba że nie zapomnisz wgrać kluczy po
instalacji przed rebootem :)

Dodam jeszcze, że dobrze mieć różne klucze do różnych hostów / grup hostów.

> Do tego limity na połączenia na port 22 (typu 4 na minutę) i spokój.

Lepiej zmienić port jak ma być publicznie dostępne, po co boty mają
śmiecić po logach. Jak nie musi być publicznie dostępne to wyfiltrować
ruch i puszczać tylko zaufane hosty.

M.