Optymalizacja spamassassina?

Grzegorz Sójka pld w sojka.co
Śro, 15 Paź 2014, 12:15:57 CEST

On 10/15/14 10:12, lord_Niedzwiedz wrote:
>          Słuchaj.
> Każdy mechanizm filtrujący pocztę obciąża CPU. Testy, analizy
> wiadomości, ........ .
> Jedyny nie obciążający i ucinający (a obecnie chyba najlepszy) to jest
> właśnie postcreen. Ucina w zarodku przed analizą.
> Obecnie na jednym z moich serwerów wycina 97% niechcianej poczty, na
> kolejnym 70%.
> Oraz RBL'e.
> Wszystko co będzie sprawdzało wiadomość na 100% obciąży Ci CPU (nie ma
> siły).
No tak, to Jest dla mnie jasne. Bardziej chodziło mi o to jakie RBLe
dobrze wam się sprawdzają tudzież jakie testy dla postscreena wstawić. W
szczególności chodzi o  false-positive. Jak na razie mam:

smtpd_recipient_restrictions =
	permit_mynetworks,
	permit_sasl_authenticated,
	reject_unauth_destination,
	check_policy_service inet:192.168.1.1:23
#	to ostatnie to postgrey na zdalnym systemie,
#	w OpenWrt brakuje zarówno modułów do perla
#	jak i zasobów (głównie pamięć) więc postawiłem zdalnie

smtpd_client_restrictions =
	permit_mynetworks,
	permit_sasl_authenticated,
	reject_unknown_client,
	reject_unauth_pipelining,
	reject_rbl_client cbl.abuseat.org,
	reject_rbl_client blackholes.easynet.nl,
	reject_rbl_client proxies.blackholes.wirehub.net,
	reject_rbl_client bl.spamcop.net,
	reject_rbl_client sbl.spamhaus.org,
	reject_rbl_client sbl-xbl.spamhaus.org,
	reject_rbl_client dnsbl.ahbl.org,
	reject_rbl_client zen.spamhaus.org,
	reject_rbl_client dnsbl.njabl.org,
	reject_rbl_client dnsbl.sorbs.net,
	reject_rhsbl_sender dsn.rfc-ignorant.org

Co do postscreena to kombinuje tak:

postscreen_access_list = permit_mynetworks,
	cidr:/etc/mail/postscreen_access.cidr
postscreen_blacklist_action = drop
postscreen_dnsbl_threshold = 3
postscreen_dnsbl_sites = zen.spamhaus.org*2,bl.spamcop.net*1,
postscreen_dnsbl_action = enforce
postscreen_greet_banner = $smtpd_banner
postscreen_greet_action = enforce
postscreen_bare_newline_enable = no
postscreen_non_smtp_command_enable = yes
postscreen_non_smtp_command_action = drop
postscreen_pipelining_enable = no

Tu jest na razie problem. OpenWrt'owy postfix nie ma wsparcia do baz
danych btree. W związku z tym nie mam jak ustawić postscreen_cache_map.
Nie wiem czy uda mi się to jakoś wkompilować.

Co myślicie?? Ma to sens?? Co byście poprawili??