Serwer VPS/Dedykowany z PLD

Marcin Krol hawk w pld-linux.org
Wto, 28 Paź 2014, 08:12:37 CET

> Witam!
> Trafiła się potrzeba zainstalowania PLD na serwerze w "chmurze",
> VPS lub dedykowany. Szukam i im dłużej to robię to mniej wiem.
> Może ktoś już przerabiał takie instalacje
> i może polecić jakiegoś sensownego dostawcę??

O ile dostawca udostępnia odpalenie serwera w trybie rescue to nie
powinno być problemu. Tyle, że w przypadku VPS najlepiej mieć pełną
wirtualizację (KVM, VMWare).

Odpalasz maszynę w rescue i po kolei:

1. fdisk/gdisk/parted i/lub mdadm/lvm2 wedle upodobań i wymagań
2. mkfs i potem mount /dev/costam /chroot
3. wrzucasz i rozpakowujesz tarballa z systemem w docelowe miejsce
4. mount -o bind dla /dev, /proc i /sys w /chroot
5. vim /chroot/etc/fstab i dodajesz odpowiednie wpisy
6. chroot /chroot
7. dracut i/lub geninitrd
8. grub-install i update-grub
9. powrót do rescue, umount wszystkiego, reboot

Jak nie wstanie, odpalsz znów rescue i sprawdzasz o czym zapomniałeś ;-)
Jak jest KVM dostępny (w sensie konsola nie wirtualizacja) to możesz
podejrzeć co poszło nie tak.

Z dedykami i VPS w hetzner.de i ovh/kimsufi nie ma problemu (w przypadku
ovh vps cloud na VMWare). W digitalocean.com też ponoć nie ma problemu,
ale osobiście tam nie instalowałem. U innych dostawców mam (nie)stety
Ubuntu więc nie potwierdzę, że jest ok.

M.