Zabawa z Xorg w ciuciubabkę [broken systemd-logind]

Daniel Dawid Majewski light-i w o2.pl
Czw, 11 Wrz 2014, 16:55:58 CEST

W odpowiedzi na wiadomość z dnia 11.09.2014 16:20, od Łukasz Maśko:
> Dnia czwartek, 11 września 2014 16:15:34 Light-I pisze:
> Rzecz w tym, że w którymś momencie (1-2 lata temu?) już były takie jazdy, że
> X-y nie chciały się poprawnie odpalać przez startx, ale bez problmu chodziły
> z ?dm-ów. Tam chodziło właśnie o jakieś ustawienia sesji przy starcie,
> startx nie ustawiał jakichś sesji, a ?dm tak. Nie pamiętam dokładnie jak to
> było, ale wiem, że właśnie to mnie zmusiło niejako do zainstalowania kdm na
> laptopie (i tak mi już zostało do dzisiaj).
Właśnie dlatego w poście założycielskim wątku jest cytat z ~/.xinitrc a w nim
drobny trick z uruchamianiem sesji przez ConsoleKit zapożyczony z wiki
ArchLinux. Z tego, co wygooglałem, niestety CK idzie w odstawkę, a nie dokopałem
się do wersji xorg-init (zawiera startx) wspierającej obsługę sesji przez logind.
Kobyłom typu kdm nie jestem zbyt przychylny, może jak znajdę chwilę, to pobawię
się tym https://wiki.archlinux.org/index.php/SLiM
--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski