Najprostszy algorytm przejścia na 32 bit->64 bit?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 25 Lut 2015, 17:25:40 CET

Jest sobie stacja roboza z zainstalowanym PLD dla arch=i686. Procesor to Xeon
E5410 2.33GHz, czyli jak najbardziej "umiejący" 64 bity. Skąd 32 bity?
Historycznie - instalacja przeniesiona jeszcze z AMD, poza tym początkowo
komputer miał tylko 4GB RAM i nie było sensu zawracać sobie głowy. Teraz jest
8GB, dwa takie Xenony na pokładzie i chciałbym go zmigrować na 64 bity.
Chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem czasowym (wyłączenie komputera
nie jest problemem, może być trochę offline). To jest stacja robocza,
serwerowych serwisów wiele na niej nie ma.

Czy ktoś mógłby mi poradzić, jak najprościej to zrobić? W jakiej kolejności i
co podmieniać, żeby nie ugrzęznąć? Oczywiście stan pośredni z mieszanymi
pakietami nie jest problemem, o ile ma to szansę działać (potem mogę sobie
sukcesywnie przeinstalowywać paczki).

Z góry dziękuję.