Dziwny problem z klawiaturą - usypia się po 3s od wciśnięcia ostatniego klawisza

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 27 Lip 2015, 15:08:25 CEST

Mam dziwny problem z klawiaturą USB (Dell'owska, z dodatkowymi klawiszami
multimedialnymi i pokrętłem kontroli głośności). Problem wydaje się być
programowy, a objawia się tym, że usypia się ona po 3 sekundach od wciśnięcia
ostatniego klawisza. Oczywiście, wystarczy wcisnąć kolejny, żeby ją obudzić,
ale samo obudzenie zajmuje około pół sekundy i jeśli w tym czasie po prostu
piszę, wciśnięcia klawiszy nie są odnotowywane przez system. Jak już się
obudzi to można pisać płynnie, o ile nie zrobi się przerwy dłuższej niż 3s.
Nie muszę wspominać, jak bardzo up... to jest, zwłaszcza, że klawiatura się
notorycznie usypia po tych 3s.

Diagnoza doprowadziła mnie do stwierdzenia, że winne są X-y - jeśli odpalę
system w trybie tekstowym, bez X-ów, to klawiatura działa jak powinna.
Wystarczy odpalić X-y bez nakładki (u mnie odpala się kdm), a klawiatura
zaczyna być usypiana. I nie mam pojęcia, jak to wyłączyć.

Podłączyłem testowo inną klawiaturę USB (oznaczmy ją numerem 2). Na niej nie
ma problemu. Próbowałem zobaczyć, jak zachowa się system, jeśli odpalę go na
klawiaturze 2 a potem podłączę 1-kę, to co się stanie - niestety, 1-ka znów po
3s automatycznie idzie spać. Ponieważ uniemożliwia to sensowną pracę, chwilowo
zostałem przy klawiaturze 2 ale 1-ki mi szkoda, bo ma dodatkowe klawisze
multimedialne i kontrolę głośności, co jest bardzo przydatne.

Przejrzałem listę ostatnio uaktualnionych pakietów - nie widzę w nich niczego
niepokojącego - co jest tym bardziej niepokojące.

Czy macie może pomysł, jak to naprawić?