mdamd problem

Mateusz Korniak mateusz-lists w ant.gliwice.pl
Śro, 4 Lis 2015, 13:17:42 CET

On Wednesday 04 November 2015 12:44:46 lord_Niedzwiedz wrote:
> W serwerze 2 dyskowym (raid1) poleciały mi oba na raz.
> Jeden wymieniłem, dwie partycje się odbudowują (md1 -boot i md3 - dane),
> systemowe nie chce (md2).
> Pytanie co z tym dalej zrobić ??

Ja bym chyba zrobił kopie tej partycji systemowej na ten nowy sprawny (chyba?)
dysk, uruchomił zdegradowaną macierz (md21) na bazie tej kopii i ocenił straty
(fsck/rpm -Va itp). Jeśli naprawialne, to dodał jakiś kolejny dysk do tej
macierzy i jej używał.

O ile jeszcze stary dysk jest dostępny można spróbować rzeżby z uzupełnieniem
kopii z tego pierwszego padniętego.

> Jest jakaś metoda wymuszenia odbudowy ??
> disk dupem sklonowanie ??
> Stawiać wszystko od nowa i przenosić usługi ?

Zależy jaka sieczka została z md2, ale skoro system na niej działa, to chyba
nie jest tak źle ;)

--
Mateusz Korniak
"(...) mam brata - poważny, domator, liczykrupa, hipokryta, pobożniś,