smart komunikat

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.pl
Pon, 30 Lis 2015, 12:10:22 CET

Cześć.

> Przeszedł już self test.

Kto?!?
Tutaj z Twojego maila:
> Self-test execution status:      ( 249)    Self-test routine in
> progress...
>                      90% of test remaining.
[...]
>    9 Power_On_Hours          0x0012   095   095   000    Old_age
> Always       -       41479

A z poprzedniego Twojego maila:
>    9 Power_On_Hours          0x0012   095   095   000    Old_age
> Always       -       41478

Więc od jakiejś godziny jest w trakcie testu. A ostatni zakończony test
to:
> SMART Self-test log structure revision number 1
> Num  Test_Description    Status                  Remaining
> LifeTime(hours)  LBA_of_first_error
> # 1  Extended offline    Completed without error       00% 41424

Więc jakieś 55 godzin temu...
Chyba, że o ten poprzedni test Ci chodzi...

> Były bad sectory ?
> Są ?
> Trzeba go wymieniać ?
>
> Czy linijka poniższa oznacza, iż relokował 1139 sektory już ?
>    5 Reallocated_Sector_Ct   0x0033   046   046   005    Pre-fail
> Always       -       1139
>
> Co ta oznacza ??
> 196 Reallocated_Event_Count 0x0032   044   044   000    Old_age
> Always       -       1183

Poszukaj sobie w sieci. Te parametry u różnych producentów mają różne
znaczenie i tylko producent jest w stanie dokładnie określić stan
w/g tych wartości.
Zazwyczaj jest tak, że jeżeli VALUE nie jest mniejsze od THRESH to jest
OK, a w WORST masz najniższą zapamiętaną wartość. I to nie są informacje
"tyle było tego i tego" tylko jakies wartości które ustalił producent.
Dlatego w niektórych dyskach jest jeszcze coś takiego ja RAW VALUE

> 194 Temperature_Celsius     0x0002   206   206   000    Old_age
Always       -       29 (Min/Max 21/46)

Jak widać to temperatura w celsjuszach. Co oznacza 206? Spytać trzeba
producenta, co oznacza 0? Tyle, że ten parametr do takiego badania
nie służy. A co oznacza 29? _Mam nadzieję_, że temperaturę w celsjuszach...

> Czy dalsze linie oznaczają błędy ?
> Co oznaczają linie Error-124 do 128  ?

Tego dokładnie nie wiem, musisz poszukać.
Tak jak to gdzieś przeczytałem, S.M.A.R.T. to nie system szybkiego
ostrzegania, ale czarna skrzynka z której można to i owo odczytać.
A analizując te dane można wyciągnąć dalej idące wnioski.

Grzegorz Pietrzak | tel. 504101590
Ponieważ zaburza naturalną kolejność czytania.