Pomóżcie mi naprawić bazę RPM-a - coś mi się solidnie zrąbało w systemie

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 12 Paź 2015, 13:13:02 CEST

Zaczęło się od instalacji glibc 2.22-7, co poskutkowało tym, że system
przestał mi wstawać. Jedynie wstaje w single. Próbowałem wrócić do 2.22-6.
Ściągnąłem paczki ręcznie na dysk, zrobiłem rpm -Uvh --oldpackage ... i niby
poszło. Ale... zamiast najpierw napisać sync (jestem w single), wcisnąłem od
razu Alt-Ctrl-Del. Komputer się natychmiast zrestartował. Od tej pory nie
jestem w stanie niczego sensownego zrobić z rpm-em. Na systemie zamontowanym
w read-only wypisuje mi chociaż rpm -qa. Jeśli ten sam system zamontuję w
rw, mam takie coś:

rpmdb: BDB2034 unable to allocate memory for mutex; resize mutex region
error: db_init:db3.c:1179: dbenv->open(12): Cannot allocate memory
error: cannot open Packages(0) index: Cannot allocate memory(12)
        DB: Berkeley DB 5.2.42: (February 29, 2012)
error: cannot open Packages database in /var/lib/rpm

rpm --rebuilddb oczywiście nie działa, efekt jak powyżej.

Pomóżcie mi proszę odbudować tą bazę. Nie mogę sobie pozwolić na ponowną
instalację wszystkiego. Najbardziej mnie dziwi, że na systemie plików
zamontowanym w read-only zawartość bazy jest wypisywana. Tylko co mi po tym,
jak nie można wykonać na niej żadnej operacji...
--
Łukasz Maśko                                                          _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                                         /\\