Pomóżcie mi naprawić bazę RPM-a - coś mi się solidnie zrąbało w systemie

Mateusz Korniak mateusz-lists w ant.gliwice.pl
Pon, 12 Paź 2015, 13:30:01 CEST

On Monday 12 October 2015 13:13:02 Łukasz Maśko wrote:
> (...) mam takie coś:
>
> rpmdb: BDB2034 unable to allocate memory for mutex; resize mutex region
> error: db_init:db3.c:1179: dbenv->open(12): Cannot allocate memory
> error: cannot open Packages(0) index: Cannot allocate memory(12)
>         DB: Berkeley DB 5.2.42: (February 29, 2012)
> error: cannot open Packages database in /var/lib/rpm
>
> rpm --rebuilddb oczywiście nie działa, efekt jak powyżej.
>
> Pomóżcie mi proszę odbudować tą bazę. Nie mogę sobie pozwolić na ponowną
> instalację wszystkiego. Najbardziej mnie dziwi, że na systemie plików
> [...]

Zrób kopie /var/lib/rpm.

Zobacz jaki efekt daje:

/var/lib/rpm]# db5.2_verify A* Ba* C* Dirnames   F* G* I* N* O* P* R* S* T* V*

Coś innego niż:

BDB5105 Verification of * succeeded.

?
A szczególnie dla Packages?

Potem możesz spróbować:

db5.2_recover -vh /var/lib/rpm
rpm --rebuilddb -vv

Jak nie zadziała, a jakoś widzisz listę pakietów to odbududowa bazy rpm'a via:

rpm -qa --qf "%{NAME}\n" >packages.txt
poldek --install --justdb  --pset=packages.txt

--
Mateusz Korniak
"(...) mam brata - poważny, domator, liczykrupa, hipokryta, pobożniś,