Jak teraz zainstalować PLD od zera?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 22 Paź 2015, 23:43:38 CEST

Kupiłem nowy laptop. Jeszcze go nie odpalałem, bo najpierw chcę zrobić kopię
dysku 1:1, dopiero potem będę grzebał. A muszę obowiązkowo go zrepartycjonować
żeby mieć miejsce na Linuksa (domyślnie preinstalowany Windows). I oto pojawia
się problem, bo po repartycjonowaniu będę musiał postawić sobie PLD.

Listę pakietów mam (tak na prawdę chcę przenieść instalację z poprzedniego
laptopa, ale na nim jest i686, a na nowym już chcę 64-bit). Kiedyś bym to
spokojnie machnął z poziomu RescueCD zgodnie z opisem instalacji ze strony,
potem chroot i po sprawie. Ale jak próbowałem ostatnio robić chroot na obecne
Th z poziomu rescue (potrzebowałem odtworzyć lilo), to mi powiedziało, że
jajko jest za stare :-/ I musiałem się posiłkować Knoppiksem. Kicha. A to było
11.02, więc najnowsze jakie mamy.

I teraz jestem w kropce. W sumie mogę użyć tego knoppiksa do samej instalacji
(e)lilo (o ile się nie okaże, że jednak w dobie UEFI będę się musiał przekonać
do GRUB-a, którego jakoś nie jestem w stanie oswoić). Ale może jest jakiś
prostszy, bardziej PLD-like sposób? Z góry dziękuję za podpowiedź.