Re: Jak teraz zainstalować PLD od zera?

Jacek Osiecki josiecki w silvercube.pl
Pią, 23 Paź 2015, 10:28:43 CEST

Wiadomość napisana przez Łukasz Maśko <masko w ipipan.waw.pl> w dniu 23 paź 2015, o godz. 10:15:

> Dnia piątek, 23 października 2015 09:48:33 Jacek Osiecki pisze:
> [...]
>
> Dysk to SSD na mSATA. Potrzebna by była przejściówka, której nie mam. Ale
> backup już mam opanowany - Ubuntu się odpaliło z dongla USB, dysk się
> backupuje po sieci. Potem muszę jakoś zmienić układ partycji bez zrobienia
> katastrofy :-/ Dlatego najpierw robię kopię. A potem będzie trzeba wymyśleć,
> jak zainstalować PLD, bo w Ubuntu poldka nie ma, a CRI dla PLD nie mogę
> znaleźć.

Ja bym CRI odpuścił.
Najszybciej i najprościej instaluje się tak - i nie trzeba do tego poldka :)
1. odpalasz ubuntu czy cokolwiek innego
2. ściągasz odpowiedni chroot z http://dlugosz.eu/chroots/2011-02-14/ <http://dlugosz.eu/chroots/2011-02-14/>
    (swoją drogą, gdyby dlugosz wrzucił jakiegoś aktualnego chroota to by było fajnie :)
3. rozpakowujesz, chrootujesz się
4. odpalasz poldek —upa
    Jest mały bałagan bo:
    - po upgradzie rpma poldek się wywala, ale po ponownym uruchomieniu jest OK
    - pojawia się plik „null” w /dev/, trzeba go usunąć
    - rc-scripts się instalują podwójnie, trzeba zrobić w poldku uninstall --pmop=noscripts --pmop=justdb obie kopie i potem install najnowszych
    - poza tym jest OK, tylko jeszcze właściciela /etc/lilo.conf wypada poprawić na roota
5. dorzucasz co tam trzeba
6. wychodzisz z chroota, kopiujesz cp -a /dev/* /mnt/dev/
7. wchodzisz do chroota, konfigurujesz do końca system (fstab, hasło roota, lilo), mountujesz /proc, odpalasz lilo
8. odmontowujesz /proc, wychodzisz, rebootujesz

gotowe.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki