Konfiguracja klawiatury i czcionek w konsoli - systemd

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 28 Paź 2015, 00:08:48 CET

Udało mi się zainstalować PLD na nowym laptopie (od zera). Teraz walczę z
konfiguracją. Na pierwszy ogień idzie konsola. Plik /etc/vconsole.conf zawiera
takie wpisy:

FONT="iso02.08"
FONT_MAP=8859-2_to_uni
KEYMAP=pl2

Przy wykonaniu
# systemctl restart systemd-vconsole-setup
poprawnie ustawiany jest font zgodnie z powyższym, natomiast psuje się
klawiatura. Polskie literki po prostu nie działają, zamiast nich mam dziwne
robaczki. Do tego przestaje działać np. tabulator i backspace. Generalnie
dzieje się źle.
Natomiast wszystko wraca do normy, jeśli odpalę ręcznie
# setfont -m 8859-2_to_uni iso02.08
Wszystkie problemy znikają jak ręką odjął. Ale oczywiście do restartu, potem
znów się wszystko psuje.

Jak mam to cholerstwo ustawić, żeby działało jak się oczekuje? W pliku
konfiguracyjnym są niby identyczne rzeczy jak przy ręcznym wywoływaniu, a
jednak nie działa :-/