Prośba o kontakt - pomoc w konfiguracji X-ów PLD'owych na Intel HD Graphics

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 29 Paź 2015, 10:07:55 CET

Jeśli jest jakaś dobra dusza, która już przeszła i opanowała konfigurację X-ów
pod Intelowskie HD Graphics i byłaby skłonna pomóc, proszę o kontakt.

Konkretniej chodzi o HD Graphics 5500, procek i5-5300U, Dell E7250. X-y
odpalane bez konfiguracji startują, ale nie działa mi mysz ani touchpad, a
jedynie ekran dotykowy. A chwilę po rozpoczęciu przesuwania kursora komputer
się wiesza. Tak na twardo. Nie działa klawiatura, nie można się przełączyć na
konsolę ani ubić X-ów. Użycie mojego starego konfigu średnio ma sens. Do
chwili obecnej używam co prawda grafiki wbudowanej, ale to stare 945GM
chodzące na i915 i z nim nie mam żadnych problemów. Myślałem, że doświadczenia
ze starego laptopa wystarczą mi do konfiguracji nowego, ale nic z tego.
Przyznam, że nie mogę zapanować nad tymi wszystkimi /dev/input... i zupełnie
nie mam pojęcia, co powoduje te zawieszki (będzie trzeba postawić serwer ssh i
się wbić zdalnie).

Ubuntu startowane z obrazu Live działa bezproblemowo. Ale ja chcę PLD, za
bardzo jestem do tego przyzwyczajony.

Z góry dziękuję za kontakt na priv.