upgrade - kernel, systemd

Mateusz Korniak mateusz-lists w ant.gliwice.pl
Pią, 12 Lut 2016, 12:21:06 CET

On Friday 12 February 2016 12:07:37 Radek Pilawka wrote:
> Porwałem się na dist-upgrade na leciwym serwerku.

> Poszło nawet gładko, ale potem zachciało mi się jeszcze nowszego jajka -
> obecne to kernel-3.0.4-2
> Po próbie zainstalowania 3.18 mam:
> (...)
> /sbin/geninitrd: : bad substitution
> /sbin/geninitrd[1524]: : bad substitution
> /sbin/geninitrd[1629]: : bad substitution
> (...)

Zaktualizować geninitrd i jeszcze raz uruchomić:
/sbin/geninitrd
?

> Próba zainstalowania systemd:
>
> błąd: systemd-221-11.i686: nie znaleziono wymaganego uname(release) >=
> 3.7

> (...)
> Jak to teraz ugryźć dalej, żeby po reboot nie gonić do maszyny?
> Zainstalować systemd przez -nodeps?

Lepiej nie, systemd chce kernela > 3.7 więc jak przejdzie kernel to systemd
powinein przejść.

> initrd wygenerował się w /boot dla nowego jajka, grub.cfg nie.

No to z palca (po zainstalowaniu kernela)
update-grub

--
Mateusz Korniak
"(...) mam brata - poważny, domator, liczykrupa, hipokryta, pobożniś,