nginx i phpMyAdmin

Jacek Osiecki josiecki w silvercube.pl
Wto, 19 Sty 2016, 17:26:44 CET

Wiadomość napisana przez stacho <stacho w venco.com.pl> w dniu 19 sty 2016, o godz. 15:18:

> Witam,
> Działa komuś taki zestaw na PLD?
> Jakie php najlepiej użyć?
> Na razie moje próby zakończyły się komunikatem "Błąd serwera" 500.
> Pewnie dlatego że phpmyadmin nie widzi pliku konfiguracyjnego.
> Jak w nginx "zastąpić" moduły access i alias ??

A jak nginx obsługuje PHP? U nas jest o tyle upierdliwie, że instalując phpMyAdmina jesteśmy zmuszeni do
instalowania apache’a/lighttpd, ale generalnie to na czystym serwerze instaluję phpMyAdmin, wszędzie wybieram
php-fpm (w wersji 5.5 lub 5.6), potem doinstalowuję nginxa, ustawiam odpowiednie uprawnienia, podłączam php-fpm,
odinstalowuję z —nodeps —nofollow apache/lighttpd i potem wszystko ładnie śmiga.

Moduły access/alias olewam, wpisuję odpowiednie regułki w nginxie.

Zobacz po prostu w logach php/nginxa dlaczego obrywasz 500 - pewnie w ogóle odmawia współpracy, np. z powodu
złych uprawnień.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki