nginx i phpMyAdmin

Jacek Osiecki josiecki w silvercube.pl
Wto, 19 Sty 2016, 20:32:11 CET

> Wiadomość napisana przez stacho <stacho w venco.com.pl> w dniu 19 sty 2016, o godz. 19:01:

> Dlatego pytałem o wersję php, bo ja zainstalowałem php70, pewnie stąd takie błędy:
>
> *3 FastCGI sent in stderr: "PHP message: PHP Fatal error:  Uncaught Error: Call to undefin
> d function preg_replace_callback() in /usr/share/phpMyAdmin/libraries/sanitizing.lib.php:145
> Stack trace:

To prawdopodobnie dlatego, że nie doinstalowałeś tego:

php70-pecl-ereg-1.0.0-2.x86_64
Przyzwyczaj się, u nas php jest rozwalony tak że niemal każda komenda jest osobno...
Prawdopodobnie wymagania phpMyAdmina nie chwytają tego pakietu, bo jeszcze nikt nie sprawdził :)

> Druga sprawa, to nie bardzo wiem jak "pokazać nginx'owi konfigurację phpMyAdmin,
> czyli: /etc/webapps/phpMyAdmin/config.inc.php ?

A co tu pokazywać? phpMyAdmin ma w PLD config.inc.php kierujący do /etc/webapps/phpMyAdmin/config.inc.php,
tam wpisujesz to co trzeba.

> Mógłbyś wrzucić fragmenty konfiguracji nginxa, dotyczące phpMyAdmin?
> To co znalazłem dotyczy Debiana/Ubuntu, a to nijak ma się do pakietów PLD.

Generalnie to nie ma specjalnych wymagań. Wystarczy wskazanie /usr/share/phpMyAdmin jako documentroot dla odpowiedniej
wirtualki, ewentualnie dopisanie osobnej autentykacji jeśli ktoś się boi wystawiani autentykacji mysqla na zewnątrz w postaci http auth.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki
josiecki w silvercube.pl