smart

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 15 Mar 2016, 09:49:35 CET

Dnia wtorek, 15 marca 2016 07:57:51 lord_Niedzwiedz pisze:

> ID# ATTRIBUTE_NAME          FLAG     VALUE WORST THRESH TYPE
> UPDATED  WHEN_FAILED RAW_VALUE
[...]
>   5 Reallocated_Sector_Ct   0x0033   100   100   005    Pre-fail
> Always       -       0

Czyli jest OK, nic mu nie dolega.

> A codziennie ze smarta dostaje info:
>
> Device: /dev/sdd [SAT], Failed SMART usage Attribute: 5
> Reallocated_Sector_Ct.
>
> Dysk nówka sztuka wymieniony  ;-]

Może tylko SMARTD reaguje źle na problemy z komunikacją z dyskiem wynikające
np. z błędów w swoim kodzie? Np. przy starcie/restarcie nie ma zapamiętanych
poprawnie wartości i porównuje nowo sczytaną wartość z jakąś z kosmosu?
Ewentualnie źle interpretuje wartości dla pewnych atrybutów? Mi na stacji
roboczej raportuje takie coś:

Mar 15 08:31:55 geralt smartd[1384]: Device: /dev/sdb [SAT], SMART Usage
Attribute: 195 Hardware_ECC_Recovered changed from 58 to 57

No to co? Liczba błędów obsłużonych do tej pory się *zmniejszyła*? Przecież to
bzdura jest. Producenci dysków czasami dość swobodnie traktują niektóre
atrybuty.
Dopóki masz 0 w raporcie na koniec to bym się tym zupełnie nie przejmował.