Mysql to, czy maszyna?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 31 Mar 2016, 09:16:25 CEST

Dnia czwartek, 31 marca 2016 09:02:40 Jacek Osiecki pisze:
[...]
> A jeśli memtest nic nie wykaże?
> Przeniosłem wszystkie serwisy na inny serwer, odpaliłem memtesta i kilka
> cpuburn… nic, zero. Tymczasem na drugiej maszynie wszystko działa idealnie.
>
> Jakiś inny pomysł na test? Zawsze się wywalało na libgcc, nie wiem co to
> może oznaczać…

Miałem kiedyś maszynę, na której memtest niczego nie wykazywał. Natomiast
maszyna losowo się wywracała. Okazało się, że winna była jednak pamięć, która
testy przechodziła, ale w pewnych bliżej nieokreślonych warunkach coś złego
się działo i kernel segfaultował. Mi sie udało to znaleźć dzięki (własnej)
determinacji - akurat wpadła mi w łapy inna pamięć - założyłem i okazało się,
że nagle sprzętowi nic nie dolega. A sprawdzałem wcześniej taśmy dysków (to
było jeszcze na ATA), wyjmowałem i wkładałem karty rozszerzeń, nawet pastę pod
radiatorem na procesorze zmieniłem... nic. A to była pamięć.

gcc jest akurat dość wymagający pamięciowo - może dlatego się wywraca.