Mysql to, czy maszyna?

Jacek Osiecki josiecki w silvercube.pl
Czw, 31 Mar 2016, 13:12:18 CEST

Wiadomość napisana przez Łukasz Maśko <masko w ipipan.waw.pl> w dniu 31 mar 2016, o godz. 09:16:

> Dnia czwartek, 31 marca 2016 09:02:40 Jacek Osiecki pisze:
> [...]

> Miałem kiedyś maszynę, na której memtest niczego nie wykazywał. Natomiast
> maszyna losowo się wywracała. Okazało się, że winna była jednak pamięć, która
> testy przechodziła, ale w pewnych bliżej nieokreślonych warunkach coś złego
> się działo i kernel segfaultował. Mi sie udało to znaleźć dzięki (własnej)
> determinacji - akurat wpadła mi w łapy inna pamięć -

ech, czyli nie będzie lekko :(
Nie wiem czy uda mi się przekonać Hetznera żeby wymienili pamięć na piękne oczy…
memtest chodził bez problemu przez kilkanaście godzin razem z 8 sztukami burnP6,
teraz odpaliłem jeszcze stressa tak żeby zajął 60GB ramu - też działa stabilnie :-/
A maszyna umierała - co chwila padał mysql, często sam sprzęt się zwieszał… a po
przeniesieniu vserverów na inny sprzęt działa stabilnie jak nigdy.

> gcc jest akurat dość wymagający pamięciowo - może dlatego się wywraca.

Jakieś pomysły poza stress/memtest? Żeby im udowodnić że jest coś nie tak potrzebuję
czegoś bardziej obiektywnego, najlepiej uruchamialnego pod ich własnym rescue...

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki
josiecki w silvercube.pl